Gvv'63 4 - Roda Boys 3 3-5

Jordy Bauman (schot)

Groep 7 13

21 oktober 2017 14:30

Goooooeeeeededag mensen en daar zijn we weer hoor, Aart Knijter de Cupfighter! Deze keer met aspirant-leerling Gijs Laveloos, want om diverse redenen voelt Aart Knijter zich deze week niet zo heel lollig en heb ik deze week de pen gegeven aan Gijs Laveloos. Hier komt ie hoor:

Deze week op het programma de bekerwedstrijd tegen Gameren 4. Dat het bij voorbaat geen makkie hoefde te worden, omdat er ook al tegen Gameren 3 was gewonnen werd duidelijk op de wekelijkse persconferentie met onze coach "right-said"Fred. Het was Martin van Hemert, die zijn laatste kans kreeg, en met de opmerking: "makkie" kwam. Waarop de coach hem,(wederom) wit heet van woede weer de deur wees. "Gameren uit is altijd lastig!!" zo bulderde de Post hem nog na. Afijn, tot zover weer Martin.

En zo werd het zaterdag middag. Met een geblesseerde voorhoede in de vorm van Melvin en Jordan, en onze heerser op het middenveld Arnoud van Aalst, kon de coach zelfs Onno onomgekleed laten wegens pijntjes, en nóg voldoende mensen op de bank hebben. Dit kwam mede doordat we twee versterkingen hadden van ons tweede. Arno Tappas en Jordy Bauman mochten met de echte mannen meedoen. Verrassend was dat Ronald(inho) op de bank plaats moest nemen omdat hij niet samen kon starten met Joey van de kapper. Vorige week ook al weer ruzie, aldus de coach.

Gameren en ons aller Driede waren aan elkaar gewaagd. Het middenveld van de tegenpartij nam het heft in handen, maar het was toch Roda 3 dat op voorsprong kwam via linksback Royke Vernooij middels een benutte penalty. Het was Jordy Bauman die de zestien van de tegenstander binnen drong en daar gevloerd werd. Dat Roy zo zijn eerste seniorendoelpunt in zijn glansrijke carriëre wist te maken, zorgde voor een staande ovatie vanaf de bank. Bravo Roy! Arno Tappas wist via een mooie solo ook het net te raken en via een assist van Jordy, kon ook Ronald (die na de rust de plek van Joey had overgenomen) ook nog tot scoren komen. Zonder verder grote bijzonderheden in de tweede helft was daar opeens onze gelegenheids aanvoerder Robin donkie Donkersloot die de sleur uit de wedstrijd haalde. Met een schitterende diepte pass vanaf eigen helft richting Arno Tappas. Althans zo had het moeten zijn. Hij raakte de bal zo verkeerd (of uitmuntend?) dat deze met een grote boog in de zestien van Gameren belandde. De uitkomende sluitpost van Gameren wilde hem vangen maar met een lengte zo groot als een hobbit stuiterde de bal over hem heen, zo de goal in!! 1-4 was een stand waarvan met dacht: slot op de deur en uitspelen. Gameren had echter andere plannen, en via een nette aanval werd het 2-4. Een paar minuten later zette Gameren een aanval op via de rechtse kant. De voorzet ging zo hoog dat er haast ijs aan de bal zat, maar de bal zou wel in de vijf belanden. Goalie Leon kwam.....zag....en....liet em lopen (om tijd te rekken zo verklaarde hij later) en prompt op het hoofd van de Gamerse spits 3-4. Zou het dan toch nog spannend worden? Het bleek van niet. Roda Boys kreeg nog een aantal kansen via de snelle buitenspelers, en via een korte combinatie door het midden van verteraan/kaaigezellige Ardin en Ronald(inho) kon ook Jordy van Karel van Henk van Kareltjes zijn spel belonen met een goal.

3-5 eindstand en we bekeren dus nog gezellig een ronde verder. Aankomende zaterdag hebben we een wedstrijd vrije dag, en zouden we de tegenstander van volgende week kunnen analyseren of gezellig bij moeders de vrouw thuis kunnen blijven. Wat zullen we toch eens gaan doen... Tot zover de wedstrijd door de ogen van Gijs Laveloos, mocht Aart Knijter weer een keer niet kunnen hou ik me graag aanbevolen!

Uw interim-reporter,

Gijs Laveloos