Achilles Veen ten koste van Roda Boys naar derde ronde (4-0)

Achilles Veen

... (kopbal)
... (kopbal)
... (schot)
... (lob)

28 november 2017 20:00

VEEN - Hoofdklasser Achilles Veen mag verder in de beker. De Veeners plaatsten zich dinsdagavond voor de derde ronde van de districtsbeker door tweedeklasser Roda Boys/Bommelerwaard met 4-0 te verslaan.

Het eerste kwartier waren beide teams nog aardig aan elkaar gewaagd. Roda Boys kreeg nog een goede kans. Achilles diende vervolgens in één minuut tijd een soort nekslag uit door via Thijs van den Berg en Sen Aerts tweemaal te scoren (2-0).

Na de hervatting zette Flavio Andjole het veel balbezit hebbende Achilles Veen op een 3-0 voorsprong. Theo Martens was het tenslotte die via een been van een Roda Boys-speler de eindstand op 4-0 bepaalde.

Roda Boys-trainer Frank Brands was na afloop realistisch. ,,We hebben alleen het eerste kwartier redelijk meegespeeld. Daarna er alleen maar achteraan gehold. Het was een mooie gelegenheid om jongens die nog weinig speelminuten hebben gemaakt mee te laten doen.”

Zo ver mogelijk
Achilles Veen had zich goed voorbereid op het duel met de Aalstenaren. ,,In zulke wedstrijden moet je je voor meer dan honderd procent geven. Dat hebben we goed gedaan. We zijn mooi een ronde verder en dat was ook ons streven. We willen zo ver mogelijk komen. Ons doel is de halve finale”, keek Achilles Veen-trainer Clemens Bastiaansen terug op de wedstrijd en ook alvast de toekomst in.

Bastiaansen reageerde verheugd op de rentree naar Bas van Loon. Na rust maakte de aanvoerder na negen maanden blessureleed (kruisband afgescheurd) zijn opwachting. Bastiaansen: ,,Het gaat heel snel met hem. We brengen hem voorzichtig. We hopen dat hij rond de winterstop echt weer helemaal fit is.” In de volgende ronde speelt Achilles Veen tegen FC Engelen.

Bron: www.regio-voetbal.nl