Roda Boys houdt aan pittige pot één punt over

SVW 1

2e klasse F

3 oktober 2020 14:30

In de uitwedstrijd bij SVW, die zoals alle wedstrijden onder vreemde onstandigheden (zonder supporters)gespeeld moest worden, hield Roda Boys aan het eind van de rit 1 punt over. Dat hadden er 3 kunnen en eigenlijk ook moeten zijn, gezien de kansen die Roda Boys met name in het eerste deel van de tweede helft kreeg. Zoals trainer Jan van Grinsven al beschreef in het BD was het een zeer pittige pot, waarbij het muntje alle kanten op had kunnen vallen. Roda ging fel uit de startblokken en zette meteen druk op de SVW defensie. De eerste kans was voor SVW toen Ghide een voorzet naast kopte. De eerste goede kans voor Roda was na 16 minuten voor Tom Diender, die niet goed uit kon halen en de bal zo bij Perini in de handen schoot.  Het spel bleef door het moordend hoge tempo constant op en neer golven. Dan had Roda en dan SVW weer een licht veldoverzicht. De beste kans voor rust was voor Sven van Driel die een strakke voorzet van Nils Loef snoeihard naast schoot.

Na de thee domineerde Roda Boys gedurende het eerste half uur. Al in minuut 46 kreeg Nils een dot van een kans. Zijn schot belandde helaas voor Roda op de paal en schoot richting de andere paal zo de goal uit. Daarna kwamen er tal van gevaarlijke voorzetten, waar Roda Boys onvoldoende mee deed en zeker na de 0 - 1 van Tom Diender had Roda Boys toe kunnen en moeten slaan. Als in die fase de 0 - 2 was gevallen, waren denk ik zo goed als zeker de 3 punten meegegaan naar Aalst.

SVW ging alles op alles zetten om op gelijke hoogte te komen. In de 76 ste minuut een schot voorlangs dat de paal toucheerde en 2 minuten later balverlies op het middenveld was de aanleiding dat Enez Zencirkiran af kon drukken en in de rechterhoek binnen schoot.

De slotfase gaf nog 2 hachelijke situaties voor het SVW doel te zien. Met meer geluk dat wijsheid werd tot 2 maal toen een kopbal door Angelo Perini uit zijn doel gehouden. Scheidsrechter Ron Husen uit Vlissingen floot af en beide teams moeten genoegen met een punt. Door dit gelijke spel zakte Roda Boys naar de derde plaats van de ranglijst op 2 punten van de koplopers Wieldrecht en GJS, die beide nog de volle winst hebben. A.s. zaterdag wacht de thuiswedstrijd tegen Tricht dat onder leiding staat van Frank Brands en Jan van Eijndhoven.